Zo werkt het
Een snellere en efficiëntere bedrijfsvoering voor jouw bedrijf in de recyclingbranche, hoe gaat dat in zijn werk?
Een snellere en efficiëntere bedrijfsvoering voor jouw bedrijf in de recyclingbranche, hoe gaat dat in zijn werk?
Alles start bij de klant. Die kan aangekondigd of onaangekondigd zijn. Er wordt een nieuwe klant aangemaakt of een bestaande klant geselecteerd. De informatie wordt vastgelegd, onder andere om de nodige documenten te kunnen maken.
In Recirculo kunnen alle vrachten worden gepland, voor het aansturen van het wagenpark en de werf. Het maken van digitale begeleidingsdocumenten is mogelijk vanuit het pakket.
Ook de processen bij het wegen en keuren zijn gedigitaliseerd. Dat begint bij de weegbrug. Het gewicht kan automatisch worden gekoppeld aan klant en opdracht. Keuren met een mobiel en tablet is mogelijk en de foto’s worden automatisch toegevoegd aan de digitale weegbon.
Zijn er prijsafspraken? Dan zijn die terug te vinden in de contractenmodule.
Na weging volgt de digitale facturering. Dat gaat heel makkelijk, vooral omdat een koppeling met de boekhouding mogelijk is.
De uitbetaling gaat via ‘reversed billing’. Afhankelijk van het soort vracht is het ook mogelijk dat dit al op de werf gebeurt, contant of per bank. Vanuit ReCirculo kan ook cashless worden uitbetaald met een ‘Tikkie Terug’. Een kwestie van de automatisch aangemaakte QR code scannen, en de klant heeft het geld direct op de rekening.
Het pakket zorgt tenslotte voor een automatische melding naar het DOR, als dat verplicht is bij particulieren. Daarnaast is er voor zakelijke klanten een koppeling met het LMA, met automatische overzichten.
ReCirculo mag je dus rustig een revolutionair softwarepakket voor deze branche noemen. Ben je nieuwsgierig geworden? Vraag dan onze demo aan.